[,572]
DE LA VILLE DE PARIS.
463
DLXXVllI [CCLXV]. — [Différend entre la Ville et le duc de Nevers
TOUCHANT L'HÔTEL DE NeSLE.] 7 juin 1572. (A, fol. 3io v°; B, fol. 3 31 r".)
Du sabmedy, septiesme'1' jour de Jung mil v° soixante et douze.
En assemblée le jour d'huy faicte, au Bureau de la Ville de Paris, de Messieurs les Prevost des Mar­chans, Eschevins de lad. Ville et Conseillers d'icelle, pour adviser sur la demande que faict a lad. Ville Monseigneur le Duc de Nivernois des murs depuys la porle de Bucy jusques à la porte de Nesle!2', sont comparuz Messieurs :
Marcel, Prevost des Marchans;
Bouquet, de Cressé, Leclerc, Eschevins.
President Hennequin, Lelièvre, de Palluau, dc Courlay, Sanguyn, de Paillard, Huault, Poulin, Conseillers.
Après quc mondict sieur le Prevost des Marchans a remonstré que, pour mettre fin à certain procès cl différend pendant el indecis au Privé Conseil du Roy, entre le Procureur du Roy cn la Chambre du Tresor ct lad. Ville, avoient esté faictes cy devant plusieurs assemblées, èsquelles n'avoict esté sur ce prinse aucune resolution; au moyen de quoy estoit icelle Ville poursuyvie de produyre par ledict sieur de Nevers comme subrogé au lieu du Roy, ou bien dc icelluy différend vuider et accorder; et que, pour
à ce parvenir, demendoit ai present seullement bail luy estre faict des galleries et murailles assizes et estans depuis la porte de Bucy jusques à la porte de Nesle, pour y bastir et s'en accommoder, ct ce à tel pris et charges qu'il seroit advisé.
Sur quoy la matiere mise en deliberation, a esté conclud, advisé et deliberé que lad. Ville doibt transi­ger avecq led. sieur de Nevers, ct cn ce faisant quc par la transaction qui en sera passée, il soit dict que à bonne et juste cause icelle Ville s'est opposée aux criées quc l'on pretend faire des hostelz et lieux de Nesle, et faisant droict sur l'opposition dc la Ville, quc distraction sera faicte desd, criées d'icelles porte, tour, murailles et autres choses appartenans à lad. Ville, au proffict d'icelle Ville; desquelles murailles, galleries et lieux assis depuis lad. porte de Bucy jusques à lad. porte de Nesle, neantmoings, sera faict bail aud. sieur de Nevers par lad. Ville, pour tel temps, pris et charges qu'il sera advisé, mesmes de bailler autre jardin aux archers de lad. Ville; et que, si pour faict dc guerre convenoyt à icelle Ville reprendre lesd, lieux, faire le pourra en deschar­geant led. sieur de lad. rente seullement, pour toute recompence.
DLXXIX [CCLXVI]. — [Convocation et renvoi de l'assemblée générale.]
io-i4 juin 1.572. (A, fol. 3n v"; B, fol. 33a r".)
«Monsieur le premier President, plaise vous trouver demain, à une attendant deux heures derel-levée, en l'assemblée generalle qui se fera en la grand salle de l'Hostel de lad. Ville, pour adviser sur des lettres el commission du Roy, par lesquelles Sa Majesté demande en don à lad.Ville la somme dc 11e m. livres en ceste presente année. Vous priant n'y voulloir faillir.
"Faict au Bureau, le xiti"lc Jung mil v° lxxii.
« Les Prevost des Marchans et Eschevins de la ViHe de Paris, tous vostres'3'."
Pareilz mandemens ont esté expédiez à Messieurs les autres Conseillers de lad. Ville, ensemble aux xvi. Quarteniers d'icelle, acompaignez de quatre notables bourgeois de leur quartier chacun, qu'ilz admeneront avecq eulxf*'.
Du xiiii" jour dc Juing mil vc lxxii.
En assemblée generalle le jour d'huy faicte, au Bureau de l'Hostel de la Ville de Paris, de Messieurs les Prevost des Marchans, Eschevins, Conseillers, Quarteniers et bourgeois, pour adviser sur lad.
(1)   Var. <tvr juin» (B). Le 6 était un vendredi.
W   Voir ci-dessus, p. 327 et notes 5 et 6, et p. 443.
-3'   La souscription manque dans B.
C   Var. -Pareil/, mandemens. . .à Messieurs les Consoillors de lad. Ville les jour et an que dessus- (A).